BioGaias resultat för tredje kvartalet överstiger marknadens förväntningar

(Siffror inom parentes anger motsvarande period föregående år)

BioGaias försäljning har under det tredje kvartalet 2023 påverkats av en ökande efterfrågan i EMEA, Americas och APAC. Försäljningen i EMEA påverkades positivt av kvartalsvariationer för enskilda order.

För tredje kvartalet beräknas försäljningen preliminärt uppgå till cirka 318 (258) MSEK, en ökning med 23% (exklusive valutaeffekter 17%). Rörelseresultatet för tredje kvartalet beräknas preliminärt uppgå till cirka 120 (94) MSEK, en ökning med 28%.

BioGaia publicerar delårsredogörelsen för tredje kvartalet 2023 fredagen den 20 oktober 2023 kl. 08:00 med efterföljande telefonkonferens kl. 09:30.

Epost: [email protected]

Epost: [email protected]

BioGaia är ett svenskt världsledande probiotikaföretag som legat i frontlinjen inom mikrobiomforskningen i mer än 30 år. BioGaia utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs via distributionspartners eller via egen distribution på över 100 marknader. Moderbolaget BioGaia AB:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. biogaia.com

Denna information är sådan som BioGaia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 oktober 2023 kl. 22:00 CEST.